28 March 2014

Guinness bread

(scroll down for English)


Nedavno je bila majka jednog mog prijatelja iz Irske u posjeti i tako pricajuci s njom dotaknemo se te poznate Irske pogace koja se sprema sa jos poznatijim Ginesom. Kad sam trazila po netu nasla sam da se skoro svaki recept sprema sa sodom, a ne sa kvascem. Ja sam se ipak odlucila za kvasac i za ovaj recept sa ovasnim pahuljicama. Ova pogaca nije ni malo prozracna (bar meni takva nije ispala), potpuno ima drugaciji okus nego druge pogace koje sam do sad radila. Poprilicno je "teska" i ne moze se bas puno pojesti. Ali sa medom ili humusom je idealan "snack" izmedju obroka. Ovo je ujedno i moja ulaznica koju saljem domacici Mireli sa bloga Kruha i.. koja je za ovomjesecnu igricu Ajme, koliko nas zadala ovas/zob.

Sastojci:
3 solje brasna (ja sam stavila pola pirovog, pola integralnog)
1/3 solje ovasnih pahuljica
2 zlicice smedjeg secera
1 zlicica morske soli
1 zlicica instant kvasca
350 ml Guinness pive (sobne temperature)


Priprema:
1. U maloj zdjelici pomijesati kvasac, secer i 100 ml pive da se kvasac aktivira (iako, kazu, za instant kvasac ovaj korak nije potreban).
2. U vecoj posudi pomijesati brasno, sol i ovasne pahulje pa dodati smjesu sa kvascem i ostatak pive. Sve dobro zamjesiti, prekriti cistom krpom i pustiti da se dize jedno sat vremena na toplom mjestu.
3. Kad se tijesto diglo, premjesiti ga ponovo te dodati jos brasna ako je i dalje ljepljivo za prste.
4. Zagrijati pecnicu na 180 F, premazati maslinovim ulje i posuti ovasnim pahuljicama. Ostaviti jos 10-ak minuta nad rernom da se jos malo nadigne.
5. Peci jedno 45 minuta.


~~~~~~~~~~~ English ~~~~~~~~~~~

Guinness bread


Ingredients:  
3 cups flour (I put half spelt and half whole wheat)  
1/3 cup of oat meal 
2 tablespoons brown sugar  
1 teaspoon sea salt  
1 teaspoon instant yeast  
12 oz Guinness beer (room temperature)


Preparation:
1. In a small bowl mix the yeast, sugar and 100 ml of beer to activate the yeast (even though, some say, that this step is not necessary when using instant yeast). 
2. In a large bowl mix flour, salt and oat meal and add the yeast mixture and the rest of the beer. Mix well, cover with clean cloth and let rise for one hour in a warm place.
3.
When the dough is risen, knead it and add more flour if it is still sticking to the fingers.  

4. Preheat oven to 350 F. Coat with olive oil and sprinkle with oats. Allow another 10 minutes to rise a little more. 
5. Bake for about 45 minutes. 



--
ae! 

2 comments:

  1. Nisam još probala, ali izgleda odlično!

    ReplyDelete
  2. I really enjoyed your blog thanks for sharing

    ReplyDelete