09 February 2013

(Ne)napuhana pogača // Pita bread

(scroll down for English)

E nakanila se ja jučer da spremim ove napuhane pogače (mjerkam ih već dugo vremena) koje sam vidjela na blogu Astal, kuhinja moje ravnice, ali nije sve islo onako kako sam planirala. Prvo, nisam neki ekspert za brašno, da se razumijemo, a nedavno sam se opskrbila različitim vrstama brašna u namjeri kako ću ih mješati i praviti razne điđi-miđi.. Nisam već neko vrijeme mijesila ništa, pa rek'o taman da se spremim za novu oluju, ovaj put snježnu! I tako prekjučer umjesim tijesto sa raženim, koje nisam do sad nikad koristila. I sve po pravilu smjesim i ušuškam i ostavim sa strane da nadođe.. i čekam pola sata, i čekam sat, i čekam dva.. ič se nije pomaknulo. Pomislih "tako mi kutlače, da nisam zaboravila kvasac?", bacim pogled u smeće i vidim paketić suhog kvasca. Znači kvasac sam ubacila. Nisam mogla više čekati da vidim hoće li se tijesto podići ili ne i ja ga fino šibnem u rernu. Nije on bio loš, dapače, samo nije bilo onog dvostručenja. Da bi jučer ponovo zamjesila novu avanturu, ovaj put mješajući raženo i ovasno, i opet ista priča i ni makac s mjesta. Da bi mi jedna duša, koja se očigledno razumije u brašno više nego ja, rekla kako raženo brašno nema gluten i da se kvasac nema s čim vezati te da se neće nikad udvostručiti osim ako se ne pomiješa sa bijelim ili polubijelim ili nekim trećim koji sadrži gluten. I tako bi ja prije dočekala Godoa nego podizanje raženog brašna. Uglavnom, da se vratim na moje napuhane pogače koje su bile sve samo ne napuhane. Možda nisu bile napuhane i možda su bile malo (više) hrskave, ali su baš dobro išle sa namazom od karfiola...


Sastojci:
2 1/2 solje brasna (ja stavila pola ovasnog, pola razenog)
1 zlica maslinovog ulja
1 zlicica morske soli
1 zlicica suhog kvasca
250 ml tople vode
+ jos brasna ako zatreba




Priprema:
1. U zdjelu pomijesati sve sastojke i rukama zamjesiti meko tijesto (toliko da se odvaja od zdjele). Prekriti cistom krpom i ostaviti jedno sat vremena na toplom mjestu da naraste.
2. Nakon toga tijesto lagano premjesiti i prebaciti na pobrasnjenu radnu povrsinu. Podijeliti na 6 dijelova. Ostaviti ih da se dizu jos jedno 15-ak minuta.
3. Ukljuciti pecnicu na 450 F (230 C) da se zagrije.
4. Svaki dio rastanjiti valjkom i prebaciti na pleh oblozen pek-papirom. Ostaviti ih jedno 5 minuta da odmore.
5. Peci ih jedno 10-ak minuta u zagrijanoj pecnici.




~~~~~~~~~~~~ English version ~~~~~~~~~~~

Pita bread

I wanted to make this pita-bread for a while now. Not being an expert on flour I mixed rye and oat not knowing that they are both gluten-free and that they won't rise. Therefore, mix at least 1/3 rye OR oat with some other flour such as white, whole wheat or any other type that contains gluten. Don't get me wrong, there is nothing wrong with the dough if it doesn't rise it's just not going to double in its size--if that's what you're expecting (and waiting in vain like I did...)

Ingredients:
2 1/2 cup flour (I put half oat and half rye)
1 tbsp olive oil
1 tsp brown sugar
1 tsp sea salt
1 tsp dry yeast
250 ml warm water
Some additional flour if necessary


Preparation:
1. In a bowl mix all the ingredients together and knead the dough by hands. Cover with cloth and put aside on a warm place to rise for about an hour.
2. On a floured surface divide the dough into 6 equal balls. Leave for another 15 minutes.
3. Preheat the oven on 450 F.
4. Roll out each ball and transfer on baking sheet covered with baking paper. Leave for another 5 minutes.
5. Bake for about 10 minutes.




Evo par sličica jutarnje idile kad sam išla na posao. 
Baš je bilo divno šetati pustim ulicama prekrivenim snijegom (samo Jevreji und ja, koji jurimo na Kidiš, iz različitih razloga, ali nema veze, isti nam je cilj!) Nismo odavno imali ovoliko snijega, a ja ga baš volim i neopisivo me podsjeća na avanture iz djetinjstva! 





--
ae!

6 comments:

  1. E pa tu ti je ta duša pomogla jer je ne samo teško da ti se svaka pita naduva, a sa ražanim brašnom ili biloo kojim crnim moraš baš da eksperimentišeš. Ja bi se držala čisto belog brašna po pitanju pite. Ja sam imala problem jer mi rerna peče jače pozadi pa se dve pozadi naduvaju a jedna napred ne, pa sam pakla jednu po jednu, ali ide to brzo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. i ja sam pekla jednu po jednu, ali zato sto mi je jedna i stala na pleh, toliko mi je mala pecnica =))) pa zasigurno sam naucila lekciju, tako da cu ubuduce razeno sigurno kombinirati sa nekim glutenskim..

      Delete
  2. A jooooj, kad sam pročitala da si stavila raženo brašno, sve mi je bilo jasno. Razne vrste brašna su dobre za eksperimentiranje u pojedinim slučajevima, a pita bread to svakako nije. Ipak, skidam kapu za hrabrost i snalažljivost te serviranje s namazom od karfiola.
    Snježna idila je prekrasna, kod mene je sunčano :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. pa na greskama se uci, ne? =) mislim da ce sljedeci put sve ispasti bolje =)

      Delete
  3. Nema veze što se tijesto nije diglo, i ova tanka verzija je meni jako dobra i baš mi paše uz namaz od karfiola.
    Snježne slike su me podsjetile na dane kada ga je i kod nas malo previše palo, kažu moglo bi i opet :)

    ReplyDelete
  4. hahahhaa, tako sam i ja pravila hleb od ta dva brašna i dobila kamen:):):) Najgore što nisam tako istanjila i nije moglo uopšte da se jede:)
    Baš dobro zvuči taj namaz. Humus od karfiola:)

    ReplyDelete